fredag 6 januari 2012

En liten reflektion

Folk här i USA är alltid alldeles till sig över hur bra pappa Eric är. Jag tränar med Laurie och hon frågar var barnen är. Eric är hemma med dom. OMG, he is just an amazing father! Köper kaffe på Dunkin Donut och Eric har Fiffi i baby björnen. I wish my husband would carry our child like that säger kaffetjejen. Hemma hos Nana Walsh och Eric leker med barnen. Alla Erics fastrar pratar i unisont över vilken bra pappa Eric är som leker med barnen. När jag berättar att pappor tar ledigt en halvår för att vara hemma med deras barn håller folk vanligen på att falla baklänges. 

Man kan ju lätt konstatera att kraven inte är lika höga här i USA. Saker vi tar för givet av våra killar hemma i Sverige är inte alls så självklara här. 

Father of the year!

4 kommentarer:

  1. Vilket härligt kort på en sådan jätteduktig pappa:) med sina gullklimpar tycker jag och Selma...

    SvaraRadera
  2. ...hmmm tycker du fortfarande att vi ska hitta en amerikan? kanske en amerikansk kvinna då som bubbar runt i babybjörn medan jag jobbar:)

    SvaraRadera
  3. Men jag fattar inte..vill dom inte vara med sina barn? Det e ju inte dammsugning vi pratar om utan ens barn.. Fördjupa please Frau T! / puss från freulein K

    SvaraRadera
  4. Dumma amerikanare!

    SvaraRadera