måndag 23 april 2012

Födelsedagsfest

För ganska precis tre år sedan såg Juni ut så här. Alldeles ny med andra ord. Att det har gått tre år är en gåta för både mig och Eric. Jag blinkade och så helt plötsligt är hon den här lilla tjejen som vägrar ha annat än klänning, som skrattar så hon kiknar åt Pingu, som bara tycker om spaghetti och helst av allt vill att allt i hennes omgivning ska vara av färgen rosa. 

Världens finaste med andra ord. 
När man fyller 3 så måste man ju bli firad ordentlig, speciellt om man har pratat och längtat efter sin 
födelsedag i ett halvår typ. Vi började med frukost och tårta i sängen. 

Där fick hon även öppna några paket. Av oss fick hon en iPad. Jag vet, genialiskt va! Bland det enda man kan ge en treåring som man själv kommer att ha lika mycket användning för. Känns även tryggt med den där extra drulleförsäkringen.

 Sen åkte vi in till Nicks nya tjej på Upper West Side där vi skulle ha födelsefesten. Fiona var finklädd dagen till ära. 
 Där dekorerade vi med så mycket Dora the Explorer som möjligt, och så kom halva Erics släkt och några av våra kompisar. 
 Ljudnivån var.....intensiv. 
 Sen begav vi oss ut till lekparken. Där fanns det så många tulpaner att man höll på att dö tulpandöden. 
 Här ser ni två stolta men trötta föräldrar. 
 Vi åkte hem, droppade av barnen och jag fick ganska precis 4 minuter på mig att svira om. Sen taxi till en luffarbar i djupaste Williamsburg där dom visade UFC på teve. Viktigaste fighten på hela året enligt min man, men det sa han förra månaden också så det kan man ju ta med en nypa salt. 
En ganska målande bild på hur jag känner inför UFC.
 Inte ens tequilashots hjälpte till att göra kvällen roligare. 
Klockan 1 tvingade jag in Eric i en taxi. Med sprängande huvudvärk och gråten i halsen fick jag honom att lova att ALDIG någonsin igen ta med mig på en dejt där vi spenderar FEM timmar på att titta på dumma män som försöker döda varandra. 

Och JA, ni har alldeles rätt. Junis födelsedag är ju inte förrän nästa vecka, den 27:e. Vi har inte tappad det totalt, det är bara det att Eric är i Los Angeles då, och Juni kan ju inte det här med datum än som tur är. 



6 kommentarer:

  1. Mother: Å gud vad kul hon verkar haft. och ni också fram till baren...vad söt hon är i Doraklänningen och vad mycket folk som var där...Fiona var ju också jättesöt denna stora dag.

    SvaraRadera
  2. å vad söt hon är!! Å fiffi! Det ser ju ut som att hon haft så kul! Sånt där band fiffi har på huvet kan inte du köpa ett sånt till ingrid? Puss på er gullefjun.

    SvaraRadera
  3. Oj vilken uppvaktning på födelsedagen! Tyckte väl jag också att det var fel datum, undrade om jag blivit helt snurrig... Gratta och krama finaste Juni från moster!

    SvaraRadera
  4. Aaaahhhh vilka superfina bilder!!! Och saga vad man vill om UFC, snygg var du iallafall!!! =))
    Grattis i efterskott till "lilla" Juni! x

    SvaraRadera
  5. Vad fin hon är:)
    Jag har ett minne av att du ville bara äta spagetti och köttfärsås när du var liten:)

    SvaraRadera
  6. Grattis finaste Juni! Och måste hålla med tidigare kommentar om att UFC kanske inte var så kul men gu så snygg du är!! Kram Ji-Won

    SvaraRadera