söndag 13 maj 2012

Washington Square Park

Nu har ju inte jag varit i alla parker i världen (typ inga alls nu när jag tänker efter) men jag vågar ändå påstå att washington square park är en av de bättre om man vill titta på roliga människor. 

När jag frågade Fiffi hur hon ville spendera dagen var det just det hon sa. Jag vill titta på roliga människor. Och ta en sväng förbi Dermalogica-affären i Soho. Konstig unge det där. 

Sagt och gjort. Vi satt på oss det somrigaste vi hade hemma och hoppade på tunnelbanan in till stan. 
 I parken spelades det musik...
...av alla möjliga slag.
Och dansades. 
Hare Krishna-gänget hade vägarna förbi...
...dom sjöng nog en extra sång för dom här tappade själarna.
Och sen finns det ju dom som varken har pengar eller utseendet på sin sida. 
I alla parker av rang finns det alltid en duvgumma/gubbe. Det slår aldrig fel. 
 Fiona fick en sång sjungen bara till henne. 
 Men jag tror att hon tyckte det var roligare att gunga.
Och till sist, dom obligatoriska chackgubbarna, ingen park i New York är komplett utan dom.
 När vi hade fått tillräckligt med intryck för en livstid tog vi en tidig middag på en uteservering. 
Det var det hele. Nu städ på agendan tills syrran kommer. Och tjuvlyssning på grannarna som grälar så högt att jag kan höra nästan alla förolämpningar dom skriker till varandra.

Båda är jazzkritiker. Vem visste att dom kunde vara så aggressiva? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar