måndag 11 juni 2012

Ett högst informativt blogginlägg

I förra veckan när temperaturen i den här lägenheten steg över 30 grader och jag hade sett 8 möss i loppet av några timmar började jag googla lägenheter. Massor av New Yorkers lämnar staden över sommaren, och eftersom lägenheterna är så dyra hyr folk ut möblerat till höger och vänster.

För att göra en väldigt långtråkig historia kort så har vi hittat VÄRLDENS finaste lägenhet på Upper East Side.

Allt finns där. En enorm lekpark, stor pool som är öppen för allmänheten, boardwalk längst Hudson River, en kvarts prommis till Central Park. Och det allra bästa - en jättestor uteplats som bara är vår med finaste ljusslingan. Precis som i en romantik komedi. Det enda jag kan fantisera om är hur jag kommer sitta där på kvällarna och läsa någon svår bok och dricka rödvin*. 

(*Med svår bok menar jag alltså nån pocketdeckare och med rödvin menar jag antagligen ett glas vatten för man vill ju aldrig öppna den där flaskan bara för ett halvt glas. Att inte bag in box finns i det här landet är för mig oförståeligt)

Den peppen jag känner över att flytta. Svårbeskrivbar

Den o-peppen jag känner över att en än gång packa ihop alla våra skrala tillhörigheter. Not så big. 

Men först två veckors semester i New Hampshire. Vi lämnar stan innan veckan är slut. Hepp!


4 kommentarer:

  1. Nice!!! Har ni alltsa redan fatt lagenheten?

    SvaraRadera
  2. Japp, flyttar in första juli!

    SvaraRadera
  3. Det blir 16 möss om du också räknar dom åtta jag såg:)

    SvaraRadera