tisdag 25 december 2012

Julafton

Enligt tradition var det dags för den årliga julaftonsfesten igår. Min favoritdag på hela året. Fullkomligt avgudar alla som var där. Tycker om att alla är så högljudda och glada och knäppa. Amerikaner at their best så att säga. 

Dessutom. Älskar att alla är välkomna, familj men även vänner som kanske inte har någon att fira med. Erics föräldrar är så himla generösa. Finaste draget i en personlighet tycker jag. Och det är oftast då festerna blir som bäst.
Julgranen och en tavla Eric slängde ihop när han var tonåring. Dör över hans begåvning ibland. 
Juni och Fiona var i sitt esse. 
Middagen. Bestående av...22 vuxna tror jag? Tappade räkningen efter ett tag. 
Tomten kom såklart ett tag. Juni stirrade på honom med jetlaggad blick, lekte lite mer med sina kusiner för att sen komma viskande till mig för att säga att det var dags att gå och lägga sig. Jag ba: jag lägger mig med dig ett litet tag. Vaknade upp 9 timmar senare. Största failen. Blir så trött på mig själv. Somnade alltså halv 10 och missade halva festen. 
 Och i morse vaknade Juni och Fiona till ett tomt kakfat och en gran som var fylld till bredden med julklappar. Dessa två alltså. Kommer bli så bortskämda?!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar