måndag 16 januari 2012

Ett foto i timmen

7.00 
Fiffi vaknar och väcker mig och Juni. Lite för tidigt om du frågar mig men Fiffi tyckte att det var en alldeles lagom tid att vakna.

8.00
Junis nya besatthet. Dora the Explorer. Musse och Mimmi kan slänga sig i väggen, nu är det Dora för hela slanten.

9.00
Dags att väcka Eric som fick sovmorgon. I morgon är det min tur!

10.00
Vi kollar in stranden och badar lite.

11.00
Juni har förflyttat sig till poolen där hon blir helt besatt av en kille i 7års åldern. Vad är det med den lilla tjejen och äldre killar?

12.00
The Waldo's kommer och möter upp oss.

13.00
Vi tar en biltur in i regnskogen. Larvigt vackert. Bonus att båda barnen somnade i bilen,
hur ofta händer det? Typ aldrig ska jag säga er.

14.00
I mitten av regnskogen låg det en liten restaurang. Och inte vilken restaurang som helst, utan Kerry och Trents söndags-stammishak. Jag vill också ha ett stammishak i djungeln!

15.00
Tydligen är det tradition att man dricker rom innan maten. Ett dricksglas rom that is. Man tar seden dit man kommer och allt det där, och jag är ju inte den som är den. Resten av eftermiddagen är därför lite suddig.

16.00
Bredvid restaurangen fanns det grisar som drack öl. Urmärkligt.

17.00
Kerrys kompis kom förbi. Vi pratar om lite allt möjligt. Skönt häng när det är som bäst. Eller så var det bara jag som fortfarande var påverkad av all den där romen?

18.00
På hemvägen stannar vi på ett litet zoo. Förutom att det fanns en smoothiebar där dom spelade reggae var det inte så mycket att hänga i julgranen. Några hönor och en ilsk mongoose, vad det nu är för djur.

19.00
Jag smiter iväg ner till hängmattan för att blogga lite. Så här ser det ut från där jag ligger.

 20.00
Fiffi säger godnatt och så var det med den söndagen.

Om vi flyttar hit kommer ni väl och hälsar på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar