lördag 25 februari 2012

Herregud!

Igår. På toppen av mitt gem. Sminkad av proffs på Bloomingdales eftersom jag låtsades att jag skulle köpa massa smink. Ny skjorta från Topshop och fönat hår. Nästan överpeppad lämnade jag glatt två gnälliga barn och hoppade in i en taxi till middag på schillers, sen en spelning som var hållkäften-bra. Ni vet en sådan där kväll när allt känns möjligt, när det inte finns någon morgondag och allt är lite extra vackert. 

Idag. Fy fan säger jag bara. SÅ JÄVLA SKÖR. Vaknade upp av en skrikande Fiffi halv 6. Chili hotdogen som jag åt på Katz deli några timmar tidigare gjorde att jag låt i framåtstupa sidoläge och jämrade mig. Jag kunde knappt äta nåt innan lunch och Fiona håller på och få tänder och har spenderat dagen gråtandes. Att jag dessutom hängde med min kära svärmor hela dagen gör ju inte saken bättre. 

Sammanfattningsvis. Nästan magiskt att jag faktiskt överlevde dagen. Och NEJ, det var inte värt det. Däremot kommer det bli billigt framöver, eftersom jag efter idag har bestämt mig för att ALDRIG mer gå ut. 
Så jävla nöjd och obrydd över morgondagen. 

3 kommentarer:

  1. schnygg iallafall! och schillers! Aviiis!!

    SvaraRadera
  2. Undrar hur många ggr dessa Bloomingdales-tanter har blivit lurade? Nåväl. Du blev ju i alla fall snygg. Annat än vad jag blev av sminkskatan i Boston…

    SvaraRadera
  3. ha ha ha...så skönt att höra någon som känner likadant. Det är inte bara billigt, även kalorisnålt!

    MEN om du ska gå ut igen så ska du få doktor Häggbloms recept för dagen efter:
    1 postafen.. vänta.. bättre? inte?.. ta en till postafen + Resorb. Drick 1 glass mjölk, fyll sedan på med ytterligare vätska. Vänta 2 h och ta en kopp kaffe.... du är nu helt återställd!

    SvaraRadera