måndag 19 mars 2012

Födelsedag

Det här med födelsedag är ett känsligt kapitel för mig. Jag vill helst fira så mycket som det bara går. Jag har aldrig brytt mig nämnvärt om alla hjärtans dag, bröllopsdagar och alla såna där högtider, men jag tycker att det är något fint med att man har EN dag om året som är ens alldeles egna.

Som tur är har Eric förstått hur viktigt det är för mig, och han anstränger sig alltid lite extra. (Aja, att jag börjar hinta minst en månad innan kan ju förstås ha något med att göra med saken) 

Morgonen började med sovmorgon och frukost på sängen. Jag fick ett par fina rosa solglasögon av Juni som hon hade valt ut. Jag fick även ett rosa paraply som hon var mycket nöjd med. 
Sen hade vi fixat barnvakt hela dagen och halva natten. Så här glada var vi när vi gick hemifrån!
 Vi promenerade runt i Park Slope. 
 Där vi även drack och åt lunch. En mimosa före klockan 12 kan ju göra vem som helst på bra humör.
 Parkhäng och sen en matinéfilm. 
 Efter bion hade Eric lyckas nosa upp den enda Ghanianska restaurangen i hela New York. Där smed vi planer för framtiden, åt get och drack inhemska ölen Star.
 Vi åkte in till Manhattan och köpte en ny iphone till mig i födelsedagspresent. Ja, försäkringsbolaget var ju också med på den presenten såklart. 
Sen. Mer drinkar, en till bio och skönt häng. 

Sammanfattningsvis 5 stjärnor av 5 möjliga. 

Synd bara att man blir äldre när man fyller år, annars skulle jag vilja att det var min födelsedag minst en gång i månaden!

4 kommentarer:

  1. Wahoo what a day. och ny Ipone...kramar Mamma

    SvaraRadera
  2. Vad myyyysigt och GRATTIS i efterskott!!!

    SvaraRadera
  3. Håller med Bea fy fabian va schnygga ni är!! Åh manikyr också minsann… Puss på er

    SvaraRadera