måndag 7 maj 2012

Sightseeing 2.0

När jag och Erika planerade hennes vistelse här pratade vi om allt vi skulle göra. Museum som skulle besökas, Empire state building skulle åkas upp i och stosning i Central park stod på agendan.  

Ah alltså. Så blev det ju inte. Det närmaste vi kom till Empire State Building var Zara-affären på samma gata, och nåt museum har vi inte ens varit i närheten av. 

Istället har vi fokuserat på andra saker.  

Vi har druckit findrinkar
 Och ätit bakismat
Vi har varit inne på Lower East Side och ätit jättegod pizza på PULINOS, älskar det stället....
...nästan lika mycket som jag älskade att dricka champagne och äta pakistansk mat hemma 
 Vi hann även med att gå på efterfest på 42:a våningen tills klockan 6 på morgonen med en tjej som såg exakt ut som Lady Gaga
 Det mina vänner, var så himla mycket roligare än Empire State Buildning
Vi har ätit god brunch och druckit bloody marys. 
Och det närmsta sightseeing vi kom var idag när vi tvingade iväg oss till Time Square
 Där träffade vi bland annat Shrek, men han var mest upptagen med att prata i telefonen.

Framförallt har vi pratat, gråtit och skrattat väldigt mycket.

Faktiskt mycket bättre än MoMa och Frihetsgudinnan. 

1 kommentar:

  1. Heje!
    Idag fick jag länken hit av Katti. Det här kan bli den första och enda bloggen jag kommer följa. Vilka bilder! Vad härligt du skriver! Vilken fin familj du har! Och vad kul att det går så bra för Eric. Katti raporterar och spelar låtar när vi ses ibland över melodikrysset!
    Nästa vecka åker jag och min vän Åsa till din nya stad. Vi ska bo hos kompisar i Brooklyn, fråga mig inte var. Antar att det är lika specifikt att säga att man ska bo i Brooklyn som att man kommer från Norrland men ja..
    Norpade åt mig några tips från dig här på bloggen, 30 dolares för skumpadrinkar i mängder kan vara det enda tips man behöver. Råkar du ha några fler får du superdupergärna maila.
    kram och så
    /hannak

    SvaraRadera