lördag 14 juli 2012

Prinsessor

Idag var sista dagen på Junis balettskola. I en hel vecka har hon drillats till att göra piruetter, pliéer och piquéer. Skoja bara. På sin höjd tror jag hon lärde sig att springa i ring och färglägga prinsessor.

Men oh my god, vad hon älskade varenda minut. 

Varje dag börjar med pannkakor här. Nana skämmer bort Juni till månen och tillbaka, kallduschen när ungen kommer tillbaka till NYC och får flingor till frulle igen, haha. 
 Uppvärming är A och O när man är en dansare. 
 Här står vi och dör söthetsdöden. Om och om igen. Både jag och Eric hade tårar i ögonen när Juni sprang runt i hennes tyllkjol och med allvar i blicken. 
 Alltså. Sötare än alla hundvalpar i världen. 
 I Scituate har inte riktigt genusdiskussionen slagit igenom. Jag tror inte ens att småpojkar var välkomna till den här kursen. Haha, ser framför mig om jag skulle förklara hen-debatten för läraren. Vad det skulle FALLA PLATT. 
Sen åkte vi till en Erics fasters pool och hängde hela eftermiddagen. 30 grader i luften och 28 grader i poolen. Precis som det ska vara. Jag börjar inse mer och mer hur ovärt det är att bada i kallt vatten.

Måste va ett ålderstecken. FAN.

2 kommentarer:

  1. Underbart ju! Så himla söt så jag vill ÄTA UPP NA!

    SvaraRadera
  2. Men gud!! Sa sott att jag tror jag dor lite!!! =)))))

    SvaraRadera