söndag 26 augusti 2012

Stockholm vs. New York

Jag börjar längta tillbaka. Tillbaka till HEMMA. Jag drömmer om fredagsmys och lördagsgodis. Om tunnelbanan och pressbyrån på väg till jobbet. Konsum och systembolaget. Tacos och djungelvrål. Jag saknar lunchmöten på East och eftermiddagsvin på Strand. Vaniljyoghurt och riktig ost. Vår fina lägenhet och Ingrid the dog. Herregud vad jag saknar vår lägenhet nu när jag tänker på det.

Men visst. Jag är inte dum. Jag vet ju att direkt när jag sätter mina fötter på svensk mark kommer jag börja längta tillbaka till USA. När jag inser hur tyst det är utanför fönstret eller när första svensken tränger sig i rulltrappan och inte säger ursäkta och när grannarna inte hälsar kommer hela min kropp skrika av längtan tillbaka hit. Till underbara New York. Staden som alltid gör mig så lycklig. 

Men Stockholm vinner ALLTID över New York i längden. För där finns ju ni. I Stockholm är Bea, Erika, Amanda, Katti, Kristin, Penny, Danne, Ji-won och Brian, Linda, Maria och alla andra underbara vänner alltid bara ETT TELEFONSAMTAL bort . 

Och mamma och pappa såklart. Och resten av min fina familj och släkt.

AjaFör att ni ska förstå hur mycket jag saknar er. Det är alltså det här jag längtar tillbaka till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar