tisdag 29 maj 2012

Och så det där med vänner igen

Idag åkte Penny och Kristin hem. De senaste dagarna har varit rätt så omtumlande. Man kan säga att vi körde en copy-paste på Erikas vistelse här, men ännu mer intensivt eftersom allt skulle klämmas in på bara några få dagar. 

Eric hade hand om barnen och jag är så tacksam över att han förstår mig. Jag behöver verkligen dom där stunderna. Klä upp mig i finaste kläderna och högsta klackarna, äta middag i timmar med underbart kloka och fina vänner, dela hemligheter, stanna ute alldeles för länge och ligga och fnittra i timmar dagen efter.

Alltså, det är inte så att jag inte älskar att bygga med lego och kolla på Dora the Explorer (eh, älskar inte alls men säg inte till nån, vill ju inte få stämpeln dålig mamma) men ibland behöver man helt enkelt lite Penny och Kristin-glamour i sitt liv. 
Som tur är kom mamma och avlöste dom, nu ser jag istället fram emot två veckor av skönt häng och hjälp med barnen.


Och så var det de där med träningen.... 

1 kommentar:

  1. Tycker att det ar lite hemskt att man inte "far" erkanna att man inte alskar att prata babysprak hela dagarna och ga runt med nerspydda klader! TACK for att du valjer den arliga vagen istallet och jag tror att man blir en battre mamma om man erkannar dessa saker och tillater sig vara mansklig OCH sig sjalv ocksa.
    ASSNYGG bild pa dig har ovan!! GAH!
    Kram pa dig!

    SvaraRadera